5 activități care diminuează frica de zbor, pe care le poți face în avion

Conform studiilor, una din cinci persoane manifestă frică de zbor. Însă teama legată de lipsa controlului, anticiparea evenimentelor negative şi disconfortul crescut nu trebuie să fie motive să renunţi să călătoreşti cu avionul.

activitati care diminueaza frica de zbor

Dacă eşti una dintre persoanele care suferă de aviofobie, trebuie să ştii că nu este bine să te laşi copleşit de frică, pentru că aceasta îţi fură momente importante din viaţă! Bazată pe percepţii greşite şi exagerarea unor pericole inexistente, fobia de a zbura cu avionul poate fi învinsă. Dacă abordezi călătoria cu avionul din altă perspectivă, zborul poate deveni o experienţă cu adevărat plăcută.

Pentru început este important să destăinui stewardeselor că eşti unul dintre pasagerii anxioşi, astfel vei beneficia de atenţie suplimentară şi confort emoţional pe durata călătoriei. Odată ce procesul de îmbarcare s-a încheiat, încearcă să te simţi comod şi să găseşti ceva interesant pentru a-ţi distrage atenţia de la gândurile negative.

Iată o serie de sugestii de activități care diminuează frica de zbor:

  1. Ascultă muzica preferată care te relaxează

Este important ca mintea ta să fie ocupată cu lucruri care te liniştesc. Zgomotele pe care nu le înţelegi pot declanşa sau pot intensifica starea de anxietate. Așadar, scopul este de a crea un mediu familiar și plăcut. Când alegi să te bucuri de melodiile preferate, este indicat să foloseşti căştile, în primul rând în acest fel nu îi deranjezi pe vecinii de zbor, în al doilea rând sunetele propagate sunt mai intense şi atmosfera de relaxare este indusă mai uşor.

  1. Hrăneşte-te şi hidratează-te corect

Odată ce necesităţile primare sunt satisfăcute, organismul intră în stare de digestie şi odihnă, care este urmată de relaxare. Creierul ocupat cu alte activităţi nu se va mai lupta să fugă de zbor, deci teama va fi atenuată. Totuşi este important să nu consumi cafea, băuturi energizante sau alcool, care au capacitatea de a excita centri nervoşi. Poţi consuma ceaiuri naturale, care au efecte relaxante şi liniştitoare asupra sistemului nervos şi al musculaturii.

  1. Foloseşte materiale antistres

Multe persoane se calmează când folosesc mâinile în diferite moduri. Folosirea obiectelor antistres ajută la detensionarea musculaturii şi la atenuarea stării de nervozitate. Elasticul de bani, mingea squeez şi fidget spinner-ul sunt doar câteva dintre obiectele ce înlătură anxietatea. Simpaticele jucării te ţin în contact cu realitatea şi nu te lasă să îţi imaginezi lucruri fantastice, deci pot îmbunătăţi starea de confort în timpul zborului

  1. Lasă-te legănat de avion

Un truc care te ajută să te relaxezi în timpul călătoriei este să te laşi purtat de mişcările avionului, să nu te lupţi și să nu te împotriveşti. Poţi asocia aeronava cu maşina personală şi turbulențele cu gropile pe care le întâlneşti frecvent în asfalt, deci starea de anxietate poate fi uşor diminuată, prin imaginarea unui mediu familiar, care te face să te simţi în siguranţă.

  1. Discută cu persoanele alăturate

Timpul trece mai rapid când iei parte la o discuţie interesantă, fie că este întreţinută cu persoane cunoscute, fie că este iniţiată de străini. Să porţi conversaţii cu vecinii este un mod politicos de a socializa şi un prilej de a-ţi face noi cunoştinţe. Când participi la discuţii lejere sau dezbaţi probleme ample, este mult mai bine să te laşi inspirat de acestea, decât să îți imaginezi diverse scenarii care te vor nelinişti.

Sursă foto

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (4 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.