Impactul aviofobiei asupra alegerilor opţiunilor de zbor

Zborul cu avionul este o componentă esenţială a unei experienţe turistice sau de afaceri pentru multe destinaţii care nu pot fi accesibile călătorilor decât prin intermediul acestuia. Frica de zbor, în general, precum şi forma ei severă, aviofobia, este un factor determinant în cererea de pe piaţa turistică şi cea aeronautică pentru călătoriile cu avionul. Pasagerii aviofobi evită călătoriile cu avionul şi, astfel, evită destinaţiile care sunt accesibile doar prin intermediul unei astfel de călătorii.

Cercetătorii Fleischer A., Tchetchik A. şi Toledo T.  au realizat  un studiu referitor la impactul aviofobiei asupra alegerilor opţiunilor de zbor, publicat în Journal of Travel Research, în anul 2012, la care au avut suportul profesional oferit de specialişti experimentaţi în domeniu, cum ar fi căpitanul Miki Katz şi căpitanul Yoram Shwager, angajaţi ai companiei aeriene El Al Israeli Airlines. Studiul a fost realizat în anul 2009, pe un eşantion de 335 de studenţi selectaţi aleatoriu din campusurile Universităţii Evreieşti din Ierusalim şi al Universităţii Ben-Gurion din Nagev. Datele analizate au dus la următoarele concluzii (Fleischer, Tchetchik, Toledo, 2012):

  • 77% dintre subiecţi au zburat cel puţin o dată în ultimii cinci ani, în timp ce 4% nu au zburat niciodată;
  • 82% dintre subiecţi intenţionau sa zboare cu avionul în acel an sau în următorul;
  • La 55% dintre subiecţi au fost identificaţi factori ai fricii de zbor;
  • 13% dintre subiecţi au fost identificaţi ca fiind aviofobi;
  • Subiecţii care au o frică de zbor ridicată preferă zborurile de zi faţă de cele de noapte;
  • Subiecţii care au o frică de zbor ridicată preferă zborurile fără escală, datorită faptului că fobia are o probabilitate mai mare să se declanşeze la aterizare/decolare, aşadar, cu cât mai puţine aterizări/decolări sunt „înfruntate” de aceştia, cu atât confortul lor psihologic şi stăpânirea de sine sunt mai mari;
  • Raportul dintre distanţa până la destinaţie şi nivelul de anxietate al persoanelor care manifestă o frică de zbor ridicată este direct proporţional;
  • Raportul dintre preţul călătoriei şi nivelul de anxietate al persoanelor care manifestă o frică de zbor ridicată este direct proporţional;
  • Pasagerii companiilor aeronautice care suferă de aviofobie sunt dispuşi să plătească servicii suplimentare care să le asigure o siguranţă şi o securitate sporită a zborului cu avionul;
  • Pasagerii companiilor aeronautice care suferă de aviofobie preferă şi aleg aeroporturile şi destinaţiile care au un grad de securitate ridicat, chiar dacă acest fapt implică o durată şi costuri ale călătoriei mai mari;
  • Pasagerii aviofobi evită, pe cât este posibil, aeroporturile foarte aglomerate. Aşteptările îndelungate pe aceste aeroporturi le ridică nivelul de anxietate;
  • Pasagerii aviofobi preferă cursele regulate, în dauna celor neregulate, primele fiind considerate mai sigure.

Studiul ne arată, în mod explicit, faptul că alegerile opţiunilor de zbor ale persoanelor aviofobe influenţează în mod direct politica economică şi managementul companiilor aeriene, care ţinând cont de acestea, pot evita pierderi semnificative (financiare, de imagine, economice etc.).

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.