Politici aeriene în vreme de coronavirus

Politici aeriene în vreme de coronavirus. Această criză a dat peste cap întreaga lume. În aviație și turism, în special, planurile de călătorii s-au schimbat și anulat. Iar lucrurile sunt de departe a se fi terminat: cursele aeriene sunt anulate și tot mai multe Politici aeriene în vreme de coronaviruscompanii aeriene rămân la sol.

Cu toate că răspândirea de viruși la bordul aeronavelor este aproape imposibilă, datorită modului de filtrare a aerului, intrarea în contact cu suprafețe infestate nu poate fi controlată pe deplin și evitată, oricât s-ar dezinfecta aeronavele, dacă la bord urcă un pasager iresponsabil. De aceea, este recomandat ca, dacă nu sunteți obligați de situație să zburați, să amânați călătoria pentru o dată ulterioară.

Sperăm ca, în viitorul apropiat, să putem călători în continuare, mai degrabă cu frică de zbor decât cu frică de viruși :). Până atunci însă, ce este de făcut cu biletele de avion achiziționate pentru perioada următoare? Ce se intampla cu biletele de avion pe care le-am rezervat? Poate fi modificată data calatoriei? Se dau banii inapoi? Iată câteva exemple, oferite de Răzvan Pascu, consultant turism:

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Air France

Compania permite modificarea datei de călătorie pentru toate biletele emise înainte de 31 Martie 2020, fără a se plăti taxe de penalizare. Măsura este valabilă însă doar pentru călătoriile individuale, nu și în cazul grupurilor, iar noua dată de călătorie trebuie să fie înainte de 31 mai 2020.

Pentru zborurile anulate de compania aeriană, pot fi modificate atât data, cât și destinația. În cazul lor, noua dată de călătorie trebuie să fie cuprinsă între 11 Aprilie 2020 și 31 Decembrie 2020.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la KLM

Biletele emise înainte de 31 martie 2020 și valabile pot fi amânate gratuit pentru o dată ulterioară, din acest an, în baza unui voucher pe care îl solicitați companiei. Acesta poate fi folosit pentru zboruri atât cu KLM< cât și cu Air France, Delta sau Virgin Atlantic.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Blue Air

La Blue Air lucrurile stau în felul următor:

  • Pentru zborurile anulate de către compania aeriană, pot fi modificate gratuit data de călătorie și / sau ruta, fără a se achita diferențe de tarif. Se poate opta inclusiv pentru un voucher în baza căruia să fie făcute achiziții ulterioare de servicii Blue Air.
  • Pentru zborurile anulate voluntar, pentur biletele emise înainte de 10 martie 2020, se aplică condiții standard de modificare și anulare. Pentru biletele emise însă după această dată, și până pe 14 iunie 2020 (inclusiv), pot fi modificate datlee de călătorie, fără taxe de penalizare, doar cu achitarea diferenței de tarif, dacă este cazul.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Wizz Air

La Wizz Air, pentru zborurile anulate de companie, se primește o informare pe email, iar în contul de client este virat 120% din suma plătită pe bilet. Ea poate fi folosită în următoarlee 24 de luni pentru achiziția de servicii, sau restituită, în baza unor cereri și documente suplimentare.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Ryanair

Datele de călătorie pot fi modificate, gratuit, sau cu diferență dacă este cazul. Dacă zborul a fost anulat de companie, acesta poate fi schimbat cu altul, fără taxe sau diferențe suplimentare, sau poate fi solicitată contravaloarea biletului.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Tarom

Tarom permite modificarea datei de calatorie fără penalizări pentru biletele cu data de călătorie până la 31 Mai 2020, indiferent de data emiterii. Pasagerii au și posibilitatea de a schimba destinația. Se vor plăti însă eventualele diferențe de tarif și/sau taxe de aeroport.

Politici aeriene în vreme de coronavirus la Turkish Airlines

Pentru bilete achiziționate de la Turkish Airlines înainte de 31 martie 2020 cu date de călătorie până la finalul anului, taxa de modificare este zero. Dacă nu știți încă perioada în care veți dori să efectuați zborul, acesta poate fi anulat și solicitat un open ticket, pentru a reveni asupra solicitării dvs.

Toate aceste condiții diferă însă, în funcție de context și companie. În cazul zborurilor din/către țările afectate grav sau cu granițe închise – Italia, Iran, Israel, Cehia, SUA, este cert că se primesc vouchere pentru achiziții ulterioare sau, în funcție de companie, se rambursează banii de pe bilet.

Noi vă recomandăm să fiți cu toții responsabili, să amânați cât puteți plecările în scopuri recrative și, chiar și pe cele în interes de serviciu dacă este cazul. Înainte de a lua astfel de decizii însă, să vă informați de pe site-urile companiilor aeriene, întrucât condițiile suferă modificări de la o zi la alta. Doar cu astfel de acțiuni, realizate astăzi la scară largă, putem grăbi soluționarea acestei situații inimaginabile și călători din nou. Probabil că, din bucuria redescoperirii libertății căreia nu îi dădeam prea multă atenție până acum, unii dintre noi vom uita și de frica de zbor.

foto: Lucian Măgureanu

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.